Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
03 p.
Biographies. --- biografieën (genre) --- Pestalozzi, Johann H. --- onderwijsmethoden --- pedagogiek --- Educational systems. Teaching systems --- 691 --- 431.4 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis --- Pedagogiek --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- 453.9 ) Overige onderwijsstelsels --- Pestalozzi --- 431.5 --- 841 --- #gsdbP --- Pedagogie en didactiek --- Opvoedkunde; tot c. 1800 --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Pedagogie - didactiek --- 960 --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Nieuwste standaardwerk voor mentoren Praktijkgericht Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit is het nieuwste standaardwerk voor mentoren. Het reikt praktische handvatten aan voor het mentorschap en het opzetten van programmas voor aanvangsbegeleiding op school. Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit behandelt onder meer: Wat is een mentor en welke modellen van mentorschap zijn er mogelijk? Het profiel van de goede mentor met talrijke opdrachten Mentorvaardigheden en competenties Aspecten die op schoolniveau van belang zijn bij de uitbouw van aanvangsbegeleiding De auteur schreef vanuit zijn jarenlange ervaring in de begeleiding van mentoren en aanvangsbegeleiders. Hij verwerkt op een praktijkgerichte wijze een grondige studie van de beschikbare literatuur en onderzoeksrapportering. Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit is bedoeld voor directeurs, mentoren, aanvangsbegeleiders, stagebegeleiders, nascholers ...
Leraren --- Lerarenbegeleiding. --- Lerarenopleiding --- Mentors --- Professionalisering. --- Algemeen. --- Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- schoolteam --- leraren --- Didactic strategies --- begeleidingsmethodieken --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- Teachers --- Training of --- Belgium --- School management and organization --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- beginnende leraren --- coachen --- competenties --- lerarenopleiding --- mentoren --- stagebegeleiding --- 450.7 --- coaching --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren lager onderwijs --- mentoring --- 374.14 --- Begeleiding(Coaching) --- Beginnende leraren --- Competenties --- Mentoren --- Opleiding --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- Stagebegeleiding --- lerarenopleidingen --- mentoraat --- schoolteams --- 472.7 --- Begeleiding (Coaching) --- Leerkracht-beginperiode --- Lerarenbegeleiding --- Mentor --- Teamwerk --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- aanvangsbegeleiding --- lerarenbegeleiding (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- mentors (ler) --- mentorschap --- 37.06 --- 371.1 --- 371.2 --- Coaching --- Lerarenopleiding : CVO --- Schoolontwikkeling --- Schoolteam --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- verdere opleiding en ontwikkeling van docenten --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- departement Algemeen 08 --- onderwijskunde --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Schoolteams --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- leerkrachtenopleiding --- mentoren* --- 371.213 --- 841 --- Pedagogie - didactiek --- Beginnende leraar --- Leraar --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Directie --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|