Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Perspectieven op samen leraren opleiden
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044125252 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)


Book
Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit : studie- en werkboek voor mentoren en schoolteams
Author:
ISBN: 9789030192602 Year: 2008 Volume: *1

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nieuwste standaardwerk voor mentoren 
Praktijkgericht 

Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit is het nieuwste standaardwerk voor mentoren. Het reikt praktische handvatten aan voor het mentorschap en het opzetten van programmas voor aanvangsbegeleiding op school. 

Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit behandelt onder meer: 

Wat is een mentor en welke modellen van mentorschap zijn er mogelijk? 
 Het profiel van de goede mentor met talrijke opdrachten 
 Mentorvaardigheden en competenties 
 Aspecten die op schoolniveau van belang zijn bij de uitbouw van aanvangsbegeleiding 

De auteur schreef vanuit zijn jarenlange ervaring in de begeleiding van mentoren en aanvangsbegeleiders. Hij verwerkt op een praktijkgerichte wijze een grondige studie van de beschikbare literatuur en onderzoeksrapportering. 

Met beginnende leraren op weg naar professionaliteit is bedoeld voor directeurs, mentoren, aanvangsbegeleiders, stagebegeleiders, nascholers ...


Keywords

Leraren --- Lerarenbegeleiding. --- Lerarenopleiding --- Mentors --- Professionalisering. --- Algemeen. --- Leraren. --- Teacher education. Teacher's profession --- schoolteam --- leraren --- Didactic strategies --- begeleidingsmethodieken --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- Teachers --- Training of --- Belgium --- School management and organization --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- beginnende leraren --- coachen --- competenties --- lerarenopleiding --- mentoren --- stagebegeleiding --- 450.7 --- coaching --- leraren hoger onderwijs --- leraren kleuteronderwijs --- leraren lager onderwijs --- mentoring --- 374.14 --- Begeleiding(Coaching) --- Beginnende leraren --- Competenties --- Mentoren --- Opleiding --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- Stagebegeleiding --- lerarenopleidingen --- mentoraat --- schoolteams --- 472.7 --- Begeleiding (Coaching) --- Leerkracht-beginperiode --- Lerarenbegeleiding --- Mentor --- Teamwerk --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- aanvangsbegeleiding --- lerarenbegeleiding (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- mentors (ler) --- mentorschap --- 37.06 --- 371.1 --- 371.2 --- Coaching --- Lerarenopleiding : CVO --- Schoolontwikkeling --- Schoolteam --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- verdere opleiding en ontwikkeling van docenten --- Opleiding en bijscholing --- De onderwijzer en zijn opleiding --- departement Algemeen 08 --- onderwijskunde --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Schoolteams --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- leerkrachtenopleiding --- mentoren* --- 371.213 --- 841 --- Pedagogie - didactiek --- Beginnende leraar --- Leraar --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Leraar secundair onderwijs --- Directie --- 691 --- Pedagogie en didactiek

Listing 1 - 3 of 3
Sort by